eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Jedenáct procent v Česku loni vyrobených vozidel mělo elektrický pohon.

Produkce silničních vozidel v Česku spadla loni kvůli nedostatku některých dílů, zejména čipů, na úroveň před osmi lety. Podle zveřejněných dat Sdružení automobilového průmyslu se loni v Česku vyrobilo 1 141 698 silničních vozidel všech typů. To představuje pokles o 3,7 procenta vůči prvnímu pandemickému roku 2020. Pokles se dotkl především výroby osobních vozidel a autobusů, ostatní segmenty tuzemské finální výroby oproti roku 2020 rostly.

„V globálně úzce propojeném odvětví se naplno projevily následky pandemie covidu-19. Autoprůmysl čelil nedostatku vstupních surovin, materiálů a klíčových komponentů. Celosvětová krize na trhu s polovodiči pak vedla k výraznému útlumu výroby automobilů po celém světě. Řada automobilek, a tedy i jejich dodavatelé, byla nucena v průběhu roku zpomalovat či úplně zastavovat své výrobní linky. To vše při extrémním nárůstu cen vstupů, dopravy a energií,“ hodnotí uplynulý rok Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.

Výrobě autobusů vládne dál Iveco

Podle odhadů sdružení nebylo kvůli čipové krizi vyrobeno v českých automobilkách až 300 tisíc aut, která by jinak automobilky bez problémů prodaly.

Zatímco na samotném českém trhu tvoří elektromobily jen kolem procenta prodaných aut, v českých automobilkách dosáhl podíl elektrických vozidel už 11 %.

Segment osobních aut loni prodal o 4,1 % méně, vyrobeno bylo celkem 1,105 milionu aut. Produkce se výrazněji propadla ve třetím čtvrtletí uplynulého roku, kdy kulminovala krize na trhu s polovodiči. Devět z deseti aut míří na export. Zatímco produkce v závodech Škoda a Toyota klesla, Hyundai loni zaznamenal nárůst produkce. Z celkového počtu vyrobených osobních vozidel bylo celkem 121 262 ks elektrických.

Produkce autobusů loni mírně klesla o 2,4 % na 4 947 vozidel. Celkem 687 autobusů bylo určeno pro tuzemský trh (-33,9 %), zbývajících 4 593 bylo exportováno (+4,6 %). Ve vysokomýtském IVECO CR bylo vyrobeno 4 365 autobusů, tedy o 3,4 % méně než v přechozím roce. SOR Libchavy dokázal vyrobit 552 autobusů (+4,9 %), z toho 60 ks bylo s čistě elektrickým pohonem (tj. podíl 10,9 %). ŠKODA Electric vyrobila v minulém roce 6 autobusů.

Stoupla produkce nákladních vozidel: Tatra loni zvýšila výrobu o 6,9 % na 1 262 aut. Nárůst zaznamenala i výroba motocyklů. Produkce Jawa Moto stoupla o 87 % na 1 035 strojů. Desetinový nárůst zaznamenala výroba přípojných vozidel.

ZDROJ: zdopravy.cz

Skupina WIN Capital Group nedávno uvedla do provozu v širší oblasti Budapešti pět nákladních souprav s elektrickým pohonem, které jsou určeny pro dodávky do poboček Aldi. V rámci této spolupráce je pět exkluzivně navržených Cool Linerů od společnosti Krone kombinováno s plně elektrickými tahači návěsů značky DAF. Pohonné jednotky byly pro tento projekt speciálně přestavěny tak, aby byly schopné dodávat zboží s nízkými emisemi v okruhu 230 km. Baterie lze plně dobít za pouhé dvě hodiny. Díky tomuto řešení Aldi ušetří 3600 litrů nafty na jednotku měsíčně a přispívá tak k dosažení svých globálních cílů udržitelnosti.

Somogyi Gábor, generální ředitel společnosti Krone Trailer SE Kft. v Maďarsku k tomu uvedl: "Jsme vděční, že můžeme ve spolupráci se skupinami WIN Capital Group a Aldi přispět návěsy pro první elektrické nákladní soupravy v regionu. Zásobování maloobchodních prodejců potravin v širším okolí metropole Budapešti klade na techniku zvláštní nároky. Proto se společnosti Happy Cargo (jedna z dceřiných společností WIN Capital) a Aldi spoléhají na vysokou spolehlivost návěsů Krone Cool Liner."

Již před tímto novým projektem se skupina WIN Capital jako partner společnosti Aldi starala o místní dodávky do supermarketů. V oblasti logistiky potravin se skupina spoléhá výhradně na chladicí vozy Cool Liner od společnosti Krone.

V České republice značku Krone zastupuje Skupina HESTI.

ZDROJ: dnoviny.cz

Společnost F Trucks, importér nákladních vozidel Ford Trucks, ho provozuje v moderním areálu TIR Centrum ve Stránčicích na Exitu 15 na dálnici D1 ve směru na Velké Popovice.

Velkou předností nového prodejního a servisního centra je především strategická poloha poblíž dálnice D1 i celé řady logistických center. „Jsme rádi, že můžeme našim zákazníkům nabídnout servis vozidel s perfektní dostupností, v nových a moderních prostorách a s kvalifikovanými a motivovanými zaměstnanci,“ říká o nových servisních prostorech značky Ford Trucks Miloš Pavlíček, předseda představenstva společnosti F TRUCKS„Areál TIR Centra dále nabízí dopravcům další služby v podobě nákupu a prodeje ojetých vozidel, mytí vozidel a také krátkodobé i dlouhodobé bezpečné parkování s doplňkovými službami pro řidiče,“ dodává ke komplexnosti nabídky Petr Pitliak, šéf poprodejních služeb značky Ford Trucks.

Servis je základ

Značka Ford Trucks je na českém trhu od roku 2018, její etablování na našem trhu narušila pandemie Covid-19. Nicméně během těch tří let importér budoval v tuzemsku servisní síť, která má v současnosti čtrnáct partnerů. V průběhu příštího roku by mělo dojít ke sjednocení standardů„Mezi ně patří nejen vizuální identita nebo technické vybavení servisu, ale také třeba servisní výjezdní vozidlo,“ vysvětluje Petr Pitliak. Servis ve Stránčicích, coby vlajková loď celé sítě, má čtyři servisní pozice, z toho dvě jsou vybavené montážní jámou. Otevřeno má zatím od pondělí do pátku od 7 do 15:30 hod, nicméně jak Petr Pitliak slibuje, do konce roku naberou další techniky a budou mít dvě směny. Díky tomu budou moci prodloužit otvírací dobu a přidají i sobotu, což jistě zákazníci ocení.

Zásobování dílů z Polska

Aby mohla servisní střediska správně fungovat, je třeba zajistit rychlé zásobování náhradními díly. To probíhá z hlavního skladu z Polska, který má k dispozici cca 98 % veškerých používaných dílů. Zbytek se posílá z centrálního skladu v Istanbulu. Zatímco dříve docházelo k zásobování servisních partnerů v Česku přes Stránčice, nyní si díly objednává každý sám. To pochopitelně zvýšilo efektivitu i rychlost zásobování.

Míří na pět procent

Kvalitní servisní zázemí i silnější prodejní tým by měl pomoci splnit ambiciózní plán společnosti F Trucks dosáhnout do roku 2025 pětiprocentního podílu na českém trhu. Od svého vstupu na trh v roce 2018 se na našich silnicích objevilo celkem 220 aut, z toho jenom 120 letos. „Například letos v říjnu se značce podařilo dosáhnout podílu 3,1 %, což je zatím nejlepší výsledek v historii,“ říká Štefan Krajčí, obchodní ředitel společnosti F Trucks. „Letos bychom se měli pohybovat pod 2 % tržního podílu a v příštím roce plánujeme navýšení o minimálně jedno procento,“ dodává Štefan Krajči, který pro značku Ford Trucks pracuje od ledna 2021. Příští rok by importér rád prodal 150 až 170 aut. 

F TRUCKS nově součástí AUTO IN GROUP

Společnost F TRUCKS a.s. je nyní součástí skupiny AUTO IN, která se zabývá především prodejem, servisem a veškerými službami v oblasti nových a ojetých vozidel značek Ford, Hyundai, Volvo a Škoda, a to ve 30 pobočkách po celé ČR. Se značkou Ford patří mezi největší prodejce osobních a užitkových vozů. „Těžká nákladní vozidla Ford Trucks jsou pro nás logickým rozšířením našich obchodních aktivit, které realizujeme se značkou Ford,“ uvádí k propojení osobních, užitkových a nákladních automobilů majitel skupiny Miloš Pavlíček.

Expanze značky Ford Trucks do Evropy

Ford Trucks pokračuje ve své globální expanzi a expanzi na evropský trh. Nejnovějším trhem, kde začal Ford Trucks působit, je Německo, největší trh těžkých užitkových vozidel v Evropě. Značka Ford Trucks tam vstoupila po aktivaci distributorů v Portugalsku, Španělsku, Itálii, Belgii a Lucembursku a pokračuje ve svém úspěšném růstu na celém kontinentu. Do roku 2024 by značka Ford Trucks ráda operovala v 55 zemích.

ZDROJ: transport-logistika.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.