eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Scania Česká republika společně s firmou Cargodesign připravila pro policisty z oddělení hipologie nové vozidlo pro přepravu koní. Prostorná posádková kabina se zvýšenou střechou pojme sedm členů posádky, v přepravním prostoru je místo pro šest koní.

Nástavba na vozidle je vyrobená společností Ing. Vít Škrobánek – CARGODESIGN z Opavy a nabízí netradiční řešení, které přispívá k jednodušší obsluze. Prostor pro 6 koní (3 vpředu a 3 vzadu) je uprostřed rozdělen manipulačním prostorem, který tak umožňuje výstup kteréhokoliv koně bez nutnosti práce s ostatními. Konstrukční řešení nástavby je provedeno z nekorodujících materiálů a zesílená hliníková podlaha je vybavena odtoky. Podlaha je navíc kryta speciální pryžovou nesmekavou vrstvou.

Pod nástavbou okolo celého vozidla jsou úložné prostory, které jsou izolovány pro bezpečné uložení osobních věcí jednotky. Každý člen posádky zde má svůj vlastní úložný box.  Dále je v nástavbě umístěna elektrocentrála a další nezbytná výbava jednotky. Nástavba též obsahuje sedlovnu přístupnou zadními výklopnými vraty, integrovanou nádrž na vodu s tlakovým čerpadlem, tlakové odvětrání nástavby s odtahem pro max. zachování optimálního klima v prostoru pro koně. Celý prostor je pak snímán 2 kamerami s trvalým přenosem obrazu do prostoru kabiny. Monitorován je také prostor v okolí celého vozidla díky 360 st. kamerovému systému a obraz je přenášen na samostatnou obrazovku u pracoviště řidiče. 

„Policisté si vozidlo sami navrhli tak, aby jim co nejvíce vyhovovalo pro jejich službu.  Touto cestou bych velmi rád popřál kolegům, aby jim i jejich čtyřnohým parťákům vozidlo pomohlo zajistit nejen komfortnější, ale i bezpečnější přepravu a především jim zpříjemnilo jejich službu,“ řekl brig. gen. Tomáš Lerch.

Vozidlo Scania je poháněno třináctilitrovým šestiválcovým motorem o výkonu 370 koní. Na obou nápravách je osazeno vzduchovým odpružením, které kromě maximálního možného komfortu nabízí hlavně možnost rychlé změny světlé výšky vozidla, což mimo jiné umožní snadnější překonávání nerovností a překážek v provozu.

Kabina CP31N je pro použití tohoto konkrétního vozidla 7místná, což umožňuje přepravu celé jízdní jednotky společně s řidičem. Kabina má zvýšenou střechu, tzn. vnitřní výška je v prostoru pro posádku cca 180 cm, což nabízí jednotce více než nadbytek komfortu a prostoru pro požadované příslušenství. Tato posádková kabina se používá u hasičských vozidel, záchranných vozidel, vozidel s otočným vysouvacím žebříkem nebo stavebních speciálů různých typů.

Kabina vozidla je kromě běžného vybavení (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. stahovatelnými okny, automatickou klimatizací a nezávislým topením) doplněna o el. vyhřívané čelní sklo, které zaručuje 100% viditelnost za jakýchkoliv podmínek. Všechna skla na kabině jsou navíc vrstvená, tzn. odolná proti úderu nebo zásahu ostrým předmětem a neroztříští se.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Poradenská firma dokončuje studii, která má ukázat, zda by se metoda PPP na spojnici mezi Čechami a Moravou hodila.

Ministerstvo dopravy udělalo další krok k nalezení odpovědi na to, zda nebude financovat dostavbu dálnice D35 formou takzvaného PPP projektu, kdy by vítěz stavbu úseku z Litomyšle do Mohelnice postavil, zajistil peníze a následně 26 let provozoval. Jasno má být do poloviny příštího roku.

Ministerstvo na svých stránkách zveřejnilo nový dokument, ve kterém shrnuje informace o chystané stavbě a projektu a současně slouží i jako předběžná tržní konzultace. Cílem dokumentu je poskytnutí předběžných informací o projektu a pomocí různých dotazů zjistit zájem jednotlivých možných účastníků samotné soutěže. Materiál je dostupný pouze v angličtině.

„Než začne předkvalifikace, tak musí být jednoznačně zřejmé, zda se jedná o smysluplný projekt či nikoliv a stejně tak jako v případě D4 bude rozhodnutí příslušet vládě ČR. Jako podklad pro rozhodnutí vlády musí být předložen materiál, který bude ekonomické aspekty projektu popisovat, jehož dokončení ze strany zpracovatele (PwC) lze očekávat v průběhu léta 2021,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Podle něj bude materiál k dispozici nové vládě, která si sama rozhodne, zda se bude tímto tématem dále zabývat či nikoliv. „Rozhodnutí lze očekávat v první polovině roku 2022,“ dodal Jemelka.

Další dálnice se formou PPP nechystá

Úsek D35 by mohl být po dostavbě D4 druhým v zemi, který by se financoval tímto způsobem. Model spočívá v tom, že stát platí za postavení a údržbu a po určité době pak od koncesionáře dálnici převezme. „Uvedený úsek dálnice byl identifikován jako potenciálně další možný úsek na české dálniční síti z hlediska své délky, stavu připravenosti a celkového objemu finančních prostředků, kde by mohl být takový finanční nástroj aplikován z hlediska celkové optimalizace cash-flow při zajišťování dálniční výstavby v potřebném rozsahu,“ dodal Jemelka. Na dalších úsecích v zemi se podle ministerstva dopravy už v tuto chvíli PPP projekt nezvažuje.

Ministerstvo v materiálu uvádí tři možné varianty, které se liší délkou: všechny na moravské straně končí v Mohelnici. Jedna varianta (64,5 km) začíná ve Džbánově, druhá (56,9) v Litomyšli a třetí (46,5 km) v Janově. Nejdražší varianta počítá s náklady 1,66 miliardy eur (43 miliard korun).

Dálnice D35 má být severní variantou dálnice D1, aktuálně se staví dva úseky z Opatovic nad Labem do Časů a z Časů do Ostrova. Nejproblematičtější je z hlediska povolování úsek u Litomyšle, ŘSD se ale podařilo prolomit odpor místních a uzavřelo memorandum, v kterém se zavázalo k řadě ústupků.

V plánování Ředitelství silnic a dálnic jde o celkem pět úseků
Džbánov – Litomyšl - 7,3 km dlouhý úsek, kde se ŘSD nedávno dohodlo na memorandu s městem i odpůrci stavby.
Litomyšl – Janov - 10,35 km dlouhý úsek má zatím nepravomocné územní rozhodnutí.
Janov – Opatovec - 11, 7 km dlouhý úsek má již územní rozhodnutí a první část by se měla stavět už letos. Konkrétně má jít o most pod železničním koridorem Česká Třebová – Brno.
Opatovec – Staré Město - 16,5 km má již územní rozhodnutí. Na trase je téměř 4 kilometry dlouhý tunel Dětřichov, který bude nejdelším dálničním tunelem v zemi.
Staré Město – Mohelnice - 18,2 km, letos se čeká podání žádosti o územní rozhodnutí. Součástí bude 1,3 kilometru dlouhý tunel Maletín.

ZDROJ: zdopravy.cz

Na podzim loňského roku se uskutečnily dva tradiční velké srovnávací testy tahačů, které ovládl jeden model – Scania S 540. A to s velkým náskokem.

1000 Punkte Test a ETC patří k nejuznávanějším srovnávacím testům těžkých nákladních vozidel na světě. Jsou organizovány německými odbornými časopisy za účasti zkušených novinářů z různých zemí. Posuzují se jak vlastnosti kabiny, jako je prostor řidiče, pohodlí při spánku a hladina hluku, tak i další aspekty, v podobě ovladatelnosti na silnici, řazení a snadnost údržby.

Nákladní vozidla rovněž najedou více než 300 km na různých typech veřejných komunikací. Přitom jsou vybavena kalibrovanými zařízeními pro měření paliva, která potvrzují skutečnou spotřebu s maximální přesností. V rámci každého aspektu jsou následně přidělena odpovídající skóre, jež tvoří finální výsledek jednotlivých nákladních vozidel.

V obou těchto testech získala nejvyšší celkové skóre právě Scania S 540, která dosáhla nejnižší spotřeby a zároveň i nejvyšší průměrné rychlosti. „1000 Punkte Test“, který organizuje Michael Kern, je publikován v několika odborných časopisech, včetně „Lastauto Omnibus“. Porovnání se konalo v říjnu 2020 s vozidly Scania S 540, MAN TGX 18.510 BLS a Mercedes Actros 1853 LS.

ETC, za nímž stojí Hans-Jürgen Wildhage, je publikován v „KFZ Anzeiger“ a několika dalších časopisech. Testu pořádaného v listopadu 2020 se zúčastnila nákladní vozidla DAF XF 530, Scania 540 S, MAN TGX 18.510 BLS a Mercedes Actros 1853 LS.

K účasti v obou testech byli pozváni všichni významní evropští výrobci!

ZDROJ: transport-logistika.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.