eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Společnost Doosan Bobcat představila na veletrhu CES® 2022 v Las Vegas v USA svůj nový, plně elektrický kompaktní pásový nakladač Bobcat T7X. Tento stroj je první svého druhu, který je plně elektrický a nabízí z toho plynoucí výhody, jako je eliminace hydraulických systémů a součástí či vibrací. Nakladač má nulové emise a jeho provoz je celkově čistší a tišší.

Bobcat T7X byl oceněn hned dvěma cenami CES 2022 Innovation Awards v kategoriích ‚Vehicle Intelligence & Transportation‘ a ‚Smart Cities‘. Stroj Bobcat T7X byl vyvinut pro severoamerický trh, ale interní testování a shromažďování zpětné vazby od zákazníků k vyhodnocení jeho komerčního potenciálu jsou plánovány i pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA).

Bobcat T7X je první plně elektrický kompaktní pásový nakladač na světě. Je poháněn z baterie a zkonstruován tak, aby byl od základu produktivnější, tišší s vysokým točivým momentem a výkonnější než kdy byl kterýkoli pásový nakladač s naftovým motorem – a to vše při současném snížení emisí uhlíku.

Tradiční hydraulika byla u stroje Bobcat T7X kompletně nahrazena elektrickým hnacím systémem, který se skládá z elektrických válců a elektromotorů, což znamená prakticky nulový objem kapalin. Nový, plně elektrický nakladač T7X využívá jen necelý jeden litr ekologicky šetrné chladicí kapaliny ve srovnání s přibližně 216 litry kapalin v ekvivalentním dieselovém (hydraulickém) modelu. Plně elektrická platforma umožňuje okamžitý výkon a špičkový točivý moment, který je k dispozici při všech provozních otáčkách. Obsluha již nemusí čekat, až standardní hydraulický systém nahromadí potřebnou energii.

Nakladač T7X pracuje s nulovými emisemi, se sníženou hlučností a vibracemi generovanými strojem. Umožňuje tichý a efektivní provoz v místech, pro která platí omezení hluku. Uvnitř budov výrazně snižuje hladinu akustického tlaku a zlepšuje pracovní prostředí. Může také výrazně snížit denní provozní náklady, pokud vezmeme v úvahu nižší roční náklady na údržbu a eliminaci motorové nafty, motorového oleje, kapaliny DEF a hydraulických dílů.

Srdcem stroje T7X je výkonná lithium-iontová baterie o výkonu 62 kW od technologického partnera, společnosti Green Machine Equipment, Inc. Jedno její nabití dokáže zajistit práci nakladače po dobu až čtyř hodin nepřetržitého provozu nebo celý den provozu při přerušovaném používání (spotřeba se liší dle typu práce). Inteligence systému řízení spotřeby je naprogramována tak, aby rozpoznala, kdy narůstá zatížení a aby automaticky snižovala výkon, když není potřebný. Cílem je udržovat nízkou celkovou spotřebu energie a prodloužit provozuschopnost stroje.

Sunbelt Rentals oznamuje závazek používat elektrické stroje Bobcat

Stroj T7X bude zpočátku k dispozici pouze na severoamerickém trhu, ale Bobcat má v úmyslu jej v budoucnu rozšířit i do dalších regionů. Během tiskové konference CES Media Days oznámila společnost Doosan Bobcat NA (Severní Amerika) strategické partnerství se společností Sunbelt Rentals se sídlem v Jižní Karolíně, přední společností zabývající se pronájmem zařízení s více než 1025 pobočkami v Severní Americe a se silným zastoupením v Evropě ve Velké Británii, Německu a Francii.

Prostřednictvím tohoto partnerství se společnost Sunbelt Rentals zavázala k významné investici do velkého vozového parku v Severní Americe sestávajícího se z plně elektrických kompaktních pásových nakladačů Bobcat T7X a elektrických kompaktních rypadel. Sunbelt Rentals bude první americkou půjčovnou, která bude využívat technologii elektrického pohonu z baterie od společnosti Bobcat a zpřístupní ji zákazníkům.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Jedenáct procent v Česku loni vyrobených vozidel mělo elektrický pohon.

Produkce silničních vozidel v Česku spadla loni kvůli nedostatku některých dílů, zejména čipů, na úroveň před osmi lety. Podle zveřejněných dat Sdružení automobilového průmyslu se loni v Česku vyrobilo 1 141 698 silničních vozidel všech typů. To představuje pokles o 3,7 procenta vůči prvnímu pandemickému roku 2020. Pokles se dotkl především výroby osobních vozidel a autobusů, ostatní segmenty tuzemské finální výroby oproti roku 2020 rostly.

„V globálně úzce propojeném odvětví se naplno projevily následky pandemie covidu-19. Autoprůmysl čelil nedostatku vstupních surovin, materiálů a klíčových komponentů. Celosvětová krize na trhu s polovodiči pak vedla k výraznému útlumu výroby automobilů po celém světě. Řada automobilek, a tedy i jejich dodavatelé, byla nucena v průběhu roku zpomalovat či úplně zastavovat své výrobní linky. To vše při extrémním nárůstu cen vstupů, dopravy a energií,“ hodnotí uplynulý rok Zdeněk Petzl, výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu.

Výrobě autobusů vládne dál Iveco

Podle odhadů sdružení nebylo kvůli čipové krizi vyrobeno v českých automobilkách až 300 tisíc aut, která by jinak automobilky bez problémů prodaly.

Zatímco na samotném českém trhu tvoří elektromobily jen kolem procenta prodaných aut, v českých automobilkách dosáhl podíl elektrických vozidel už 11 %.

Segment osobních aut loni prodal o 4,1 % méně, vyrobeno bylo celkem 1,105 milionu aut. Produkce se výrazněji propadla ve třetím čtvrtletí uplynulého roku, kdy kulminovala krize na trhu s polovodiči. Devět z deseti aut míří na export. Zatímco produkce v závodech Škoda a Toyota klesla, Hyundai loni zaznamenal nárůst produkce. Z celkového počtu vyrobených osobních vozidel bylo celkem 121 262 ks elektrických.

Produkce autobusů loni mírně klesla o 2,4 % na 4 947 vozidel. Celkem 687 autobusů bylo určeno pro tuzemský trh (-33,9 %), zbývajících 4 593 bylo exportováno (+4,6 %). Ve vysokomýtském IVECO CR bylo vyrobeno 4 365 autobusů, tedy o 3,4 % méně než v přechozím roce. SOR Libchavy dokázal vyrobit 552 autobusů (+4,9 %), z toho 60 ks bylo s čistě elektrickým pohonem (tj. podíl 10,9 %). ŠKODA Electric vyrobila v minulém roce 6 autobusů.

Stoupla produkce nákladních vozidel: Tatra loni zvýšila výrobu o 6,9 % na 1 262 aut. Nárůst zaznamenala i výroba motocyklů. Produkce Jawa Moto stoupla o 87 % na 1 035 strojů. Desetinový nárůst zaznamenala výroba přípojných vozidel.

ZDROJ: zdopravy.cz

Skupina WIN Capital Group nedávno uvedla do provozu v širší oblasti Budapešti pět nákladních souprav s elektrickým pohonem, které jsou určeny pro dodávky do poboček Aldi. V rámci této spolupráce je pět exkluzivně navržených Cool Linerů od společnosti Krone kombinováno s plně elektrickými tahači návěsů značky DAF. Pohonné jednotky byly pro tento projekt speciálně přestavěny tak, aby byly schopné dodávat zboží s nízkými emisemi v okruhu 230 km. Baterie lze plně dobít za pouhé dvě hodiny. Díky tomuto řešení Aldi ušetří 3600 litrů nafty na jednotku měsíčně a přispívá tak k dosažení svých globálních cílů udržitelnosti.

Somogyi Gábor, generální ředitel společnosti Krone Trailer SE Kft. v Maďarsku k tomu uvedl: "Jsme vděční, že můžeme ve spolupráci se skupinami WIN Capital Group a Aldi přispět návěsy pro první elektrické nákladní soupravy v regionu. Zásobování maloobchodních prodejců potravin v širším okolí metropole Budapešti klade na techniku zvláštní nároky. Proto se společnosti Happy Cargo (jedna z dceřiných společností WIN Capital) a Aldi spoléhají na vysokou spolehlivost návěsů Krone Cool Liner."

Již před tímto novým projektem se skupina WIN Capital jako partner společnosti Aldi starala o místní dodávky do supermarketů. V oblasti logistiky potravin se skupina spoléhá výhradně na chladicí vozy Cool Liner od společnosti Krone.

V České republice značku Krone zastupuje Skupina HESTI.

ZDROJ: dnoviny.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.