eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Poradenská firma dokončuje studii, která má ukázat, zda by se metoda PPP na spojnici mezi Čechami a Moravou hodila.

Ministerstvo dopravy udělalo další krok k nalezení odpovědi na to, zda nebude financovat dostavbu dálnice D35 formou takzvaného PPP projektu, kdy by vítěz stavbu úseku z Litomyšle do Mohelnice postavil, zajistil peníze a následně 26 let provozoval. Jasno má být do poloviny příštího roku.

Ministerstvo na svých stránkách zveřejnilo nový dokument, ve kterém shrnuje informace o chystané stavbě a projektu a současně slouží i jako předběžná tržní konzultace. Cílem dokumentu je poskytnutí předběžných informací o projektu a pomocí různých dotazů zjistit zájem jednotlivých možných účastníků samotné soutěže. Materiál je dostupný pouze v angličtině.

„Než začne předkvalifikace, tak musí být jednoznačně zřejmé, zda se jedná o smysluplný projekt či nikoliv a stejně tak jako v případě D4 bude rozhodnutí příslušet vládě ČR. Jako podklad pro rozhodnutí vlády musí být předložen materiál, který bude ekonomické aspekty projektu popisovat, jehož dokončení ze strany zpracovatele (PwC) lze očekávat v průběhu léta 2021,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Podle něj bude materiál k dispozici nové vládě, která si sama rozhodne, zda se bude tímto tématem dále zabývat či nikoliv. „Rozhodnutí lze očekávat v první polovině roku 2022,“ dodal Jemelka.

Další dálnice se formou PPP nechystá

Úsek D35 by mohl být po dostavbě D4 druhým v zemi, který by se financoval tímto způsobem. Model spočívá v tom, že stát platí za postavení a údržbu a po určité době pak od koncesionáře dálnici převezme. „Uvedený úsek dálnice byl identifikován jako potenciálně další možný úsek na české dálniční síti z hlediska své délky, stavu připravenosti a celkového objemu finančních prostředků, kde by mohl být takový finanční nástroj aplikován z hlediska celkové optimalizace cash-flow při zajišťování dálniční výstavby v potřebném rozsahu,“ dodal Jemelka. Na dalších úsecích v zemi se podle ministerstva dopravy už v tuto chvíli PPP projekt nezvažuje.

Ministerstvo v materiálu uvádí tři možné varianty, které se liší délkou: všechny na moravské straně končí v Mohelnici. Jedna varianta (64,5 km) začíná ve Džbánově, druhá (56,9) v Litomyšli a třetí (46,5 km) v Janově. Nejdražší varianta počítá s náklady 1,66 miliardy eur (43 miliard korun).

Dálnice D35 má být severní variantou dálnice D1, aktuálně se staví dva úseky z Opatovic nad Labem do Časů a z Časů do Ostrova. Nejproblematičtější je z hlediska povolování úsek u Litomyšle, ŘSD se ale podařilo prolomit odpor místních a uzavřelo memorandum, v kterém se zavázalo k řadě ústupků.

V plánování Ředitelství silnic a dálnic jde o celkem pět úseků
Džbánov – Litomyšl - 7,3 km dlouhý úsek, kde se ŘSD nedávno dohodlo na memorandu s městem i odpůrci stavby.
Litomyšl – Janov - 10,35 km dlouhý úsek má zatím nepravomocné územní rozhodnutí.
Janov – Opatovec - 11, 7 km dlouhý úsek má již územní rozhodnutí a první část by se měla stavět už letos. Konkrétně má jít o most pod železničním koridorem Česká Třebová – Brno.
Opatovec – Staré Město - 16,5 km má již územní rozhodnutí. Na trase je téměř 4 kilometry dlouhý tunel Dětřichov, který bude nejdelším dálničním tunelem v zemi.
Staré Město – Mohelnice - 18,2 km, letos se čeká podání žádosti o územní rozhodnutí. Součástí bude 1,3 kilometru dlouhý tunel Maletín.

ZDROJ: zdopravy.cz

Na podzim loňského roku se uskutečnily dva tradiční velké srovnávací testy tahačů, které ovládl jeden model – Scania S 540. A to s velkým náskokem.

1000 Punkte Test a ETC patří k nejuznávanějším srovnávacím testům těžkých nákladních vozidel na světě. Jsou organizovány německými odbornými časopisy za účasti zkušených novinářů z různých zemí. Posuzují se jak vlastnosti kabiny, jako je prostor řidiče, pohodlí při spánku a hladina hluku, tak i další aspekty, v podobě ovladatelnosti na silnici, řazení a snadnost údržby.

Nákladní vozidla rovněž najedou více než 300 km na různých typech veřejných komunikací. Přitom jsou vybavena kalibrovanými zařízeními pro měření paliva, která potvrzují skutečnou spotřebu s maximální přesností. V rámci každého aspektu jsou následně přidělena odpovídající skóre, jež tvoří finální výsledek jednotlivých nákladních vozidel.

V obou těchto testech získala nejvyšší celkové skóre právě Scania S 540, která dosáhla nejnižší spotřeby a zároveň i nejvyšší průměrné rychlosti. „1000 Punkte Test“, který organizuje Michael Kern, je publikován v několika odborných časopisech, včetně „Lastauto Omnibus“. Porovnání se konalo v říjnu 2020 s vozidly Scania S 540, MAN TGX 18.510 BLS a Mercedes Actros 1853 LS.

ETC, za nímž stojí Hans-Jürgen Wildhage, je publikován v „KFZ Anzeiger“ a několika dalších časopisech. Testu pořádaného v listopadu 2020 se zúčastnila nákladní vozidla DAF XF 530, Scania 540 S, MAN TGX 18.510 BLS a Mercedes Actros 1853 LS.

K účasti v obou testech byli pozváni všichni významní evropští výrobci!

ZDROJ: transport-logistika.cz

Britská televizní show Top Gear vzdala poctu Sabine Schmitzové, závodnici a občasné moderátorce tohoto pořadu. Spolupracovala na něm mnoho let. Do půlhodinového dílu, který byl odvysílán na webových stránkách BBC v neděli 4. dubna a v televizi bude odvysílán ve středu 7. dubna, se na obrazovky vrátili i původní moderátoři.

Nedávno zesnulá závodnice a občasná moderátorka britské televizní show Top Gear dostala vlastní půlhodinový speciální díl, který jí byl poctou. Stalo se pro něj něco, co by za normálních okolností bylo naprosto nemyslitelné – vrátilo se do něj původní trio Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Tým Top Gearu to uvedl na svém webu.

Tito tři moderátoři spolu s velkou částí produkčního týmu včetně jedné z hlav show Andyho Wilmana odešli po roztržce mezi Clarksonem a jedním z producentů Oisinem Tymonem. Od té doby si moderátoři a Top Gear žijí vlastními, oddělenými životy.

Speciální díl věnovaný Schmitzové na obrazovce ukázal současné moderátory, tedy Freddieho Flintoffa, Chrise Harrise a Paddyho McGuinnesse, k nimž se původní trio připojilo. Přidali se také Rory Reid a Matt LeBlanc, kteří byli moderátory donedávna i spolu se Sabine Schmitzovou, a hosté, mezi nimiž byl mimo jiné bývalý závodník formule 1 David Coulthard.

„Posíláme upřímné kondolence partnerovi Sabine Klausovi a její rodině, jejichž ztráta je mnohem větší, než ta naše. Museli jsme Sabine vzdát speciální poctu, protože byla ohromnou součástí rodiny Top Gearu, a nikdy nezapomeneme radost, kterou nám práce s ní přinesla,“ komentovala situaci šéfproducentka Top Gearu Clare Pizeyová.

„Sabine byla součástí Top Gearu více než 15 let a není překvapením, že mnoho lidí, kteří s ní pracovali, na všechno ostatní zapomnělo, aby byli součástí této pocty,“ dodal producent Alex Renton.

ZDROJ: Novinky.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.