eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Společnost F Trucks, importér nákladních vozidel Ford Trucks, ho provozuje v moderním areálu TIR Centrum ve Stránčicích na Exitu 15 na dálnici D1 ve směru na Velké Popovice.

Velkou předností nového prodejního a servisního centra je především strategická poloha poblíž dálnice D1 i celé řady logistických center. „Jsme rádi, že můžeme našim zákazníkům nabídnout servis vozidel s perfektní dostupností, v nových a moderních prostorách a s kvalifikovanými a motivovanými zaměstnanci,“ říká o nových servisních prostorech značky Ford Trucks Miloš Pavlíček, předseda představenstva společnosti F TRUCKS„Areál TIR Centra dále nabízí dopravcům další služby v podobě nákupu a prodeje ojetých vozidel, mytí vozidel a také krátkodobé i dlouhodobé bezpečné parkování s doplňkovými službami pro řidiče,“ dodává ke komplexnosti nabídky Petr Pitliak, šéf poprodejních služeb značky Ford Trucks.

Servis je základ

Značka Ford Trucks je na českém trhu od roku 2018, její etablování na našem trhu narušila pandemie Covid-19. Nicméně během těch tří let importér budoval v tuzemsku servisní síť, která má v současnosti čtrnáct partnerů. V průběhu příštího roku by mělo dojít ke sjednocení standardů„Mezi ně patří nejen vizuální identita nebo technické vybavení servisu, ale také třeba servisní výjezdní vozidlo,“ vysvětluje Petr Pitliak. Servis ve Stránčicích, coby vlajková loď celé sítě, má čtyři servisní pozice, z toho dvě jsou vybavené montážní jámou. Otevřeno má zatím od pondělí do pátku od 7 do 15:30 hod, nicméně jak Petr Pitliak slibuje, do konce roku naberou další techniky a budou mít dvě směny. Díky tomu budou moci prodloužit otvírací dobu a přidají i sobotu, což jistě zákazníci ocení.

Zásobování dílů z Polska

Aby mohla servisní střediska správně fungovat, je třeba zajistit rychlé zásobování náhradními díly. To probíhá z hlavního skladu z Polska, který má k dispozici cca 98 % veškerých používaných dílů. Zbytek se posílá z centrálního skladu v Istanbulu. Zatímco dříve docházelo k zásobování servisních partnerů v Česku přes Stránčice, nyní si díly objednává každý sám. To pochopitelně zvýšilo efektivitu i rychlost zásobování.

Míří na pět procent

Kvalitní servisní zázemí i silnější prodejní tým by měl pomoci splnit ambiciózní plán společnosti F Trucks dosáhnout do roku 2025 pětiprocentního podílu na českém trhu. Od svého vstupu na trh v roce 2018 se na našich silnicích objevilo celkem 220 aut, z toho jenom 120 letos. „Například letos v říjnu se značce podařilo dosáhnout podílu 3,1 %, což je zatím nejlepší výsledek v historii,“ říká Štefan Krajčí, obchodní ředitel společnosti F Trucks. „Letos bychom se měli pohybovat pod 2 % tržního podílu a v příštím roce plánujeme navýšení o minimálně jedno procento,“ dodává Štefan Krajči, který pro značku Ford Trucks pracuje od ledna 2021. Příští rok by importér rád prodal 150 až 170 aut. 

F TRUCKS nově součástí AUTO IN GROUP

Společnost F TRUCKS a.s. je nyní součástí skupiny AUTO IN, která se zabývá především prodejem, servisem a veškerými službami v oblasti nových a ojetých vozidel značek Ford, Hyundai, Volvo a Škoda, a to ve 30 pobočkách po celé ČR. Se značkou Ford patří mezi největší prodejce osobních a užitkových vozů. „Těžká nákladní vozidla Ford Trucks jsou pro nás logickým rozšířením našich obchodních aktivit, které realizujeme se značkou Ford,“ uvádí k propojení osobních, užitkových a nákladních automobilů majitel skupiny Miloš Pavlíček.

Expanze značky Ford Trucks do Evropy

Ford Trucks pokračuje ve své globální expanzi a expanzi na evropský trh. Nejnovějším trhem, kde začal Ford Trucks působit, je Německo, největší trh těžkých užitkových vozidel v Evropě. Značka Ford Trucks tam vstoupila po aktivaci distributorů v Portugalsku, Španělsku, Itálii, Belgii a Lucembursku a pokračuje ve svém úspěšném růstu na celém kontinentu. Do roku 2024 by značka Ford Trucks ráda operovala v 55 zemích.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Vážení přátelé,

je nám velkým potěšením popřát vám příjemné prožití Vánoc a poděkovat, že jste stále věrni produktům a službám společnosti TruckAlliance s.r.o..

Do nového roku 2022 vám přejeme pevné zdraví a řadu úspěšných projektů.

Tým TruckAlliance

Tuzemské zastoupení Mecedes-Benz truck do své flotily předváděcích vozidel zařadilo vozidlo Actros 6×2 s hydraulickým jeřábem FASSI F295A.2. A s ním jsme si i díky dálkovému ovládání opravdu vyhráli.

Takto nakonfigurované vozidlo je oblíbené především pro přepravu stavebního materiálu. Základem je podvozek Mercedes-Benz Arocs 6×2 s kabinou M-Classic Space. Kabina zaujme nejen červeným lakováním, ale také absencí vnějších zpětných zrcátek, protože importér ji osadil kamerovým systémem MirrorCam. Zatímco v dálkovém tahači mi kamery a displeje nevadí, u podobného typu vozidla, které často zajíždí do úzkých míst, bych se o ně asi bál. Navíc i při manévrování mám raději klasická zrcátka. Dalším překvapením byla lepší verze přístrojové desky Multimedia Cockpit interactive se dvěma digitálními displeji, navigací a bezpečnostními a asistenčními systémy.

Pohon vozu i PTO zajišťuje 12,8l šestiválec s výkonem 330 kW a nejvyšším točivým momentem 2200 Nm, který se přenáší na 12st. automatizovanou převodovku PowerShift.

Valníková nástavba

Na šroubovaném rámu byla osazena valníková nástavba s celkovou délkou 6860 mm a ložnou plochou o rozměru 6800 x 2480 mm. Podlaha je krytá 27mm tlustou voděvzdornou překližkou. Hliníkové bočnice vysoké 600 mm jsou dělené na tři části, zadní čelo je pevné. Přední hliníkové čelo je zvýšené na 1900 mm a má ochranu překližkou se dvěma kotevními prvky. Součástí nástavby jsou také dva boxy na nářadí po 200 l, PVC soudek na vodu a zásobník na mýdlo.

Střední řada

Na pomocném rámu je vzadu namontován hydraulický nakládací jeřáb (HNJ) FASSI F295A.2.25 e-dynamic se zdvihovým momentem 26,4 tuny patřící do střední řady jeřábů této italské značky. Tento typ je vybavený dvojitým pákovým zvedacím systémem zajišťujícím konstantní zdvihový moment v celé úrovni pracovního rozsahu ramen jeřábu. Zdvihová křivka poskytuje větší výkon a zůstává kolmá k horizontální rovině zdvihu nákladu. Břemeno tak může být zvednuto ze země do maximální vertikální pozice bez nutnosti zkracovat horizontální vyložení, protože zdvihový moment je konstantní.

HNJ je dále vybaven funkcí Prolink. Díky delšímu hydraulickému válci, který je spojen s pákovým systémem, se u sklopného ramene zvýší jeho pracovní úhel o 15° nad horizontální rovinu. To usnadňuje umístění nákladu i do výškově omezených prostor na zemi (např. garážová vrata), nebo manipulaci v budovách, kde kvůli jejich vertikálně omezeným prostorám nemůže být hlavní rameno dostatečně otevřeno.

Plynulé pohyby

Plynulou manipulaci s břemeny zajišťuje řízený systém stability FSC, který rozpozná levou a pravou pracovní oblast a řídí omezovač zdvihového momentu pro dvě pracovní zóny (nad nástavbou s maximální kapacitou a nad kabinou s redukovanou kapacitou). V pracovní zóně nad nástavbou dává možnost pracovat maximálně v pěti různých stupních stranového vysunutí hydraulických podpěr jeřábu a ve třech různých stupních stranového vysunutí přídavných podpěr, tím pádem získáme celkem 10 různých úrovní výkonu jeřábu ve vztahu k řízení stability vozidla s jeřábem.

Součástí FSC je také systém ADC – Automatic Dynamic Control, který automaticky koordinuje dynamické pohyby jeřábových ramen. Bez břemene dovolí jeřábu pracovat s plnou rychlostí, při práci s břemenem řídí rychlost pohybů v závislosti na jeho hmotnosti a rychlosti pohybu ramen. Tato funkce zvyšuje životnost jeřábů, protože nedovoluje zbytečné namáhání jeho konstrukce, a ještě navíc zamezí převrácení vozidla při nebezpečných manévrech s maximálním nákladem.

Safety first

Bezpečnost manipulace hlídá dále elektronický omezovač zdvihového momentu FX800 Evolution, který řídí všechny možné rizikové situace při práci jeřábu. Prostřednictvím displeje na řídicím panelu (v našem případě i na displeji rádiového ovladače FASSI RCH/RCS Evolution Mini/Maxi) dostává obsluha přesné informace o okamžitém stavu výkonu jednotlivých ramen jeřábu, eventuálně přídavných zařízení (fly-jib, naviják, chladič). Systém řídí a kontroluje sám sebe, blokuje jeřáb při selhání funkce nebo při jeho přetížení a prostřednictvím chybových kódů na displeji informuje obsluhu o závadách. Systém je připraven pro aktivaci jakýchkoli přídavných zařízení, která jsou instalována dodatečně.

Výstřižek.JPG

 

ZDROJ: transport-logistika.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.