eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Už i firmám umožníme nakupovat levněji. A uspořit tak při nákupu na provozních položkách. U nás v TruckAlliance jsme se s rostoucími cenami rozhodli něco dělat. Jste malá nebo střední firma a nemáte na trhu dostatečně silnou pozici, která by vám umožnila kupovat zboží za lepší ceny? Nebo zboží kupujete pouze nárazově a chtěli byste i přesto nakupovat levněji?

V měsíci červenci proběhne vůbec první Alianční nákup zaměřený na nákup Olejů, maziv a provozních kapalin. To vše nezávazně.

V TruckAlliance přicházíme s řešením, které umožňuje i menším firmám nakupovat oleje a maziva za ceny srovnatelné s těmi, které mají velkoodběratelé. To vše jednoduše a bez zbytečných závazků.

Stačí, když vyplníte Nezávaznou poptávku s produkty, které plánujete nakoupit a my vám vyjednáme výhodnější podmínky. Víme, že když se spojíme, můžeme vyšší slevy získat. S nákupy od TruckAlliance je každý nákup výhodný.

ALIANČNÍ NÁKUPY - NEZÁVAZNÁ POPTÁVKA

Benefit pro Vás: Vaše kupní síla bude vyšší, pouze originální zboží, nízké ceny a široký sortiment, nákup i na proforma fakturu.

12 - tolik let už jsme vaším spokojeným dodavatelem, našimi zákazníky jsou firmy provozující vozidla, stroje, těžkou i zemědělskou techniku.

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic implementoval nový IT nástroj pro management pohybu vozidel v areálu své největší pobočky v Kladně. Aplikace Yard Management System umožňuje digitální přehled o pohybu výměnných nástaveb, tahačů a dalších užitkových vozidel uvnitř logistického centra v reálném čase. 

Platforma zároveň usnadňuje komunikaci mezi řidičem a logistickým operátorem a zvyšuje bezpečnost v areálu společnosti. 

Yard Management System (YMS) vyvinulo interní IT oddělení společnosti Dachser na základě specifických požadavků svých logistických center. IT aplikace mapuje venkovní prostory pobočky a zefektivňuje pohyb vozidel. Systém nepřetržitě monitoruje pohyby výměnných nástaveb i ostatních přepravních jednotek v areálu logistického centra a dává příkazy řidiči posunovače k jejich přistavení na příslušné rampy k nakládce či vykládce nebo k přesunu na konkrétní místa na odstavné ploše. Celá tato komunikace probíhá digitálně – logističtí operátoři zadávají pomocí tabletů pokyny řidičům, kterým se na jejich mobilních zařízeních graficky zobrazuje místo, kam mají s vozidlem zajet.

Vlastní vývoj programu Yard Management System je založen na technologii, kterou lze použít na všech zařízeních s operačním systémem Android. „Tento nástroj zefektivňuje a zprůhledňuje naše procesy,“ vysvětluje Ing. Jan Polter, MBA, obchodní ředitel Dachser Česká republika, a dodává, „už po několika týdnech používání YMS jsme zaznamenali efektivnější pohyb vozidel. A naši řidiči oceňují především rychlou dobu odezvy aplikace a vynikající mobilní spojení.

Před zprovozněním Yard Management Systému bylo na pobočce Dachser v Kladně obnoveno veškeré vodorovné dopravní značení a všechny odstavné plochy v areálu byly opatřeny číselnou řadou tak, aby bylo možné je evidovat v aplikaci YMS. 

ZDROJ: transport-logistika.cz

Scania představila další vývojový stupeň elektrických nákladních vozidel. Instalovaná kapacita baterií může být až 624 kWh a dostat je může nejen podvozek, ale i klasický sedlový tahač. Celková hmotnost soupravy může být až 64 tun.

První elektrická vozidla určená především pro městskou distribuci Scania představila v roce 2020. My jsme si je poprvé osobně vyzkoušeli vloni v říjnu v zákaznickém centru v Södertälje, kdy nám během technické prezentace představitelé Scanie krátce poodhalili další vývoj plně bateriových nákladních vozidel a slíbili, že již brzy představí model s dojezdem přes tři sta kilometrů určený pro regionální dopravu.

Věrna svému plánu představit alespoň jedno elektrické vozidlo ročně, ukázala společnost Scania oficiálně poprvé novou generaci bateriových elektrických nákladních vozidel BEV (battery electric vehicle). „Tato premiéra představuje pro nás i naše partnery významný milník,“ říká Christian Levin, generální ředitel společnosti Scania. „Náš sortiment dnes rozšiřujeme ve všech směrech. Nabízíme nové možnosti našim zákazníkům i celému dopravnímu ekosystému. Tato nákladní vozidla jsou součástí řešení, které obsahuje vše, co si dopravní průmysl toužící po elektrifikaci žádá.“

Poprvé i jako tahač

Opět je k dispozici podvozek v konfiguraci 6×2/4 pro různé aplikace, například pro přepravu potravin s řízenou teplotou. Vůbec poprvé ale Scania přichází i s plně elektrickým sedlovým tahačem návěsů 4×2, navíc i s lůžkovými kabinami R a S. Doposud se totiž elektrifikace standardně u tahače týkala pouze hybridního modelu, navíc bez možnosti objednat „velké“ kabiny. 

Nový bateriový tahač také jako první vůz Scania využívá výhody evropské legislativní změny o zvětšených rozměrech vozidla, díky které může mít rozvor až 4150 mm. To konstruktérům umožnilo instalaci až šesti bateriových modulů s celkovou kapacitou 624 kWh, které mohou vozidlu zajistit bezpečný dojezd až 350 km při rychlosti 80 km/h. 

I pro regionální dopravu

Tento dojezd už otvírá dveře k bezemisní dopravě další skupině zákazníků, a to i díky tomu, že celková hmotnost soupravy může být až 64 tun. Nejvýhodnější jsou pevně dané trasy, které umožňují plánované nabíjení v domovském depu nebo v cíli cesty. Příležitostné nabíjení během povinného 45minutového odpočinku řidiče operativní dojezd samozřejmě dále prodlouží.

Jelikož nabíjecí výkon dosahuje až 375 kW, každá hodina nabíjení tak zpravidla přidá přibližně 270 až 300 km dojezdu. Dostatečnou dynamiku a tažnou sílu zajistí elektrický pohon, který má v případě verzí Scania 45 R nebo 45 S výkon 410 kW, což odpovídá přibližně 560 koním. S těmito parametry už má takové vozidlo potenciál vyrovnat se, nebo dokonce předčit to, co lze očekávat od konvenčních nákladních vozidel se spalovacím motorem. 

Doplnění nabídky BEV

„Naše nabídka elektrifikovaných vozidel je nyní dostatečně vyspělá,“ říká Fredrik Allard, senior viceprezident a vedoucí oddělení elektrifikace společnosti Scania. „Dnešní premiéra významně doplňuje naše stávající hybridy a bateriové elektromobily pro městskou distribuci, které jsme představili v roce 2020. Nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout udržitelné a pestré portfolio řešení s nulovými emisemi. Zařazení těchto řešení do portfolia společnosti Scania představuje zásadní změnu pro firmy, které chtějí omezit svoji uhlíkovou stopu. Svým zákazníkům usnadňujeme změnu tím, že jim kromě vozů s nulovými emisemi nabízíme i blízké partnerství.“

 

ZDROJ: transport-logistika.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.