eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Rozšiřujeme náš vozový park o nová nákladní vozidla od výrobce Volvo Trucks. Na pobočky v Evropě v současné době přijíždí prvních 100 vozidel FH 500 I-Save. Vozidly může disponovat také česká pobočka.

V letošním roce pokračujeme v rozšiřování našeho vozového parku v oblasti standardních a speciálních vozidel a průběžně investujeme do vozového parku. Základem je silná poptávka po flexibilních nájemních řešeních na dynamickém trhu.

Silnější, a přesto úspornější

Novinkou v našem vozovém parku jsou nákladní vozidla Volvo Trucks. Na naše pobočky v současné době přijíždí prvních 100 vozidel FH 500 TC s inovativním balíčkem I-Save. Ten je zvláště výhodný v dálkové dopravě. Výkonný motor díky technologii Turbocompound (využívá energii spalin, která by vylétla výfukem, pro pohon klikového hřídele generuje o 300 Nm více točivého momentu než stejně výkonný motor bez technologie TC. Agregát ale pracuje tak efektivně, že dosahuje úspory paliva až 10 %. Volvo je navíc mezi řidiči známé svou tichou a pohodlnou jízdou. Tímto nákupem dále investujeme do budoucnosti a uspokojujeme rostoucí poptávku zákazníků po efektivnějších vozidlech šetrnějších ke klimatu.

„Naše nákupní strategie zahrnuje širokou škálu specifikací od různých výrobců, abychom co nejlépe sloužili našim zákazníkům z různých odvětví. Jako zodpovědná společnost se TIP zaměřuje také na větší udržitelnost a nákladovou efektivitu investic,“ vysvětluje Oliver Bange, managing director společnosti TIP.

TIP Trailer Sevices: Vycházíme vstříc potřebám zákazníků

Řešení pronájmu na míru jsou velmi důležitá, zejména v této době. Při sestavování smluv se konkrétně zabýváme nápady zákazníků, abychom poskytli správný koncept pro každý požadavek. Volvo s I-Save nabízíme také za různých podmínek pronájmu. Kromě toho je možné speciální vybavení, jako je velká verze ADR a telematika.

S naším sortimentem mnoha výrobců splňujeme širokou škálu potřeb zákazníků

Naše vlastní síť dílen je jednou z našich speciálních výkonnostních funkcí. Nejen že opravujeme a udržujeme vlastní nájemní vozový park, ale zaměřujeme se také na údržbu a opravy zákaznických vozidel. Na více než 100 servisních místech v Evropě udržujeme, servisujeme a opravujeme více než 170 000 návěsů a motorových vozidel ročně. „Jsme také skutečnými specialisty na servisní služby a naši síť neustále rozšiřujeme. Naši mechanici se postarají o každého zákazníka, který vjede do dvora. Od velkých logistických společností až po řidiče jako provozovatele dopravy,“ říká Oliver Bange.

Jako poskytovatel skutečného full servisu nabízíme zákazníkům v České republice jedno kontaktní místo pro všechny služby týkající se vozového parku. 

ZDROJ: transport-logistika.cz

Společnosti Stellantis a Toyota Motor Europe (TME) rozšíří spolupráci na novém velkém dodávkovém automobilu včetně verze s bateriovým pohonem. Nové vozidlo je již třetí karosářskou variantou a doplní stávající nabídku kompaktních a středně velkých lehkých užitkových vozů. 

Nové vozidlo se bude vyrábět v závodech Stellantis v polských Gliwicích a italské Atesse. Výroba je naplánována na polovinu roku 2024, dodávka bude premiérou Toyoty v segmentu velkých užitkových vozidel.

Spolupráce firem Stellantis a TME započala v roce 2012 středně velkou dodávkou Toyota Proace, vyráběnou v závodu Hordain ve Francii. V roce 2019 následoval konkurenceschopný a atraktivní přírůstek do segmentu kompaktních lehkých užitkových vozů, Toyota Proace City, vyráběný ve španělském závodu Vigo. Nová spolupráce Toyotě umožní nabízet v Evropě kompletní řadu lehkých užitkových vozů, přínosem pro obě firmy je společný vývoj a optimalizace výrobních nákladů. 

„Jedná se o důležitý přírůstek, který završuje naši nabídku lehkých užitkových vozidel pro evropské zákazníky značky Toyota. Nový lehký užitkový vůz bude klíčovým příspěvkem k plánovanému růstu Toyoty v rámci celkové nabídky LCV vedle modelů Hilux (pick-up), Proace a Proace City, a umožní tak Toyotě poskytovat řešení mobility ve všech segmentech trhu LCV,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Jako první výrobce nákladních vozidel na světě, který tak učinil, nyní Volvo zavádí do svých nákladních vozidel bezfosilní ocel. Ocel vyrábí švédská ocelářská společnost SSAB a jako první ji využijí těžká elektrická nákladní vozidla Volvo.

Ocel od SSAB se vyrábí zcela novou technologií na bázi vodíku. Výsledkem je mnohem nižší dopad na klima než u konvenčně vyráběné oceli. Bezfosilní ocel se vyrábí bez vytváření emisí CO2 – využíváním bezfosilních energetických zdrojů. Zavádění bezfosilní oceli do těžkých elektrických nákladních vozidlech Volvo v malém měřítku začne ve třetím čtvrtletí roku 2022.

„Zvýšíme používání bezfosilních materiálů ve všech našich nákladních vozidlech, aby byly „nulové“ nejen v provozu – ale také pokud jde o materiály, ze kterých jsou vyrobeny,“ říká Jessica Sandström, Senior Vice President Product Management, Volvo Trucks.

90% nákladních vozidel Volvo lze recyklovat

Dnes pochází přibližně 30 % materiálů v novém nákladním vozidle Volvo z recyklovaných materiálů. A až 90 % vozidla lze na konci jeho životnosti recyklovat.

„Neustále se snažíme dále minimalizovat naši klimatickou stopu. Směřujeme také k vyšší obnovitelnosti jak v našich provozech, tak v našich nákladních vozidlech,“ říká Jessica Sandström.

Volvo Group spolupracuje s SSAB na bezfosilní oceli od roku 2021. První stroj, autonomní sklápěč vyrobený z bezfosilní oceli, byl představen v říjnu 2021. V nákladních vozidlech Volvo bude bezfosilní ocel důležitým doplňkem k tradiční a recyklované oceli. 

ZDROJ: transport-logistika.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.