eNews

Každý článek nabitý radami a novinkami, tipy od zkušených logistiků, nákupčích, speditérů i řidičů.

Continental začal ve výrobě vybraných modelů pneumatik používat materiál z recyklovaných PET lahví.

V oblasti automobilové dopravy lze snižovat dopad na životní prostředí i výběrem správných pneumatik. Nejde přitom jen o obutí, které dokáže snižovat spotřebu pohonných hmot, ale také o produkty, vyrobené z udržitelných materiálů. Pilotní zařazení technologie ContiRe.Tex do sériové produkce znamená pro Continental velký mezník na cestě k dosažení uhlíkové neutrality a také splnění cíle: do roku 2050 používat ve výrobě výhradně udržitelné materiály,“ říká Magda Nagy, ředitelka Divize marketing ve společnosti Continental Barum s.r.o.

Technologie ContiRe.Tex je založena na tzv. upcyklaci (zhodnocení) opětovně zpracovaného polyesteru získaného z PET lahví. Výhodu nově vzniklého materiálu, který nahrazuje tradičně používaná vlákna, je jeho trvalá udržitelnost. Jeho použití zároveň nijak neovlivní ani výkonost, ani bezpečnost pneumatik. Laboratorní testy i testy pneumatik prokázaly, že vlákna ContiRe.Tex mají stejnou kvalitu, pevnost v tahu, tepelnou stabilitu a další vlastnosti jako dosud používaný materiál. Společnost Continental tímto naplňuje svůj cíl do roku 2050 – používat při výrobě pneumatik výhradně udržitelné materiály, čímž mimo jiné podporuje své úsilí o dosažení cirkulární ekonomiky.

Všechny pneumatiky vyrobené technologií ContiRe.Tex, představené v minulém roce, nesou na bočnici speciální logo. To poukazuje na skutečnost, že pláště obsahují recyklované materiály. Na výrobu jedné sady pneumatik se spotřebuje přibližně 40 PET lahví. Přesné množství recyklovaného materiálu závisí na typu a velikosti pláště.

V současné době se pneumatiky Continental, obsahující upcyklovaný materiál, vyrábějí v závodě v portugalském Lousadu. S využitím polyesteru získaného z PET lahví zde vznikají vybrané rozměry letních plášťů EcoContact 6, PremiumContact 6 a celoročních AllSeasonContact.

Na českém trhu budou pneumatiky Continental, vyrobené technologií ContiRe.Tex, v prodeji od druhého kvartálu roku 2022.

ZDROJ: transport-logistika.cz

Společnost Goodyear oznámila držitele ocenění TruckForce Service Award za první čtvrtletí letošního roku. Partnery své celoevropské sítě TruckForce tímto způsobem oceňuje za služby na mimořádné úrovni. 

TruckForce zajišťuje stálou provozuschopnost vozidel dopravců díky více než dvěma tisícům evropských servisních míst. Personál každého z nich je proškolen tak, aby mohl 24 hodin denně, 7 dní v týdnu poskytovat služby na nejvyšší úrovni. Tým odborníků zajišťuje, aby byla fleetová vozidla vybavována optimální technologií a správnými pneumatikami tak, aby byla zaručena jejich maximální efektivita, provozuschopnost a životnost.

Česká společnost MD Pneu s.r.o. z Tábora získala ocenění TruckForce Service Excellence za své aktivity v rámci služby Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS) a za podporu předních fleetových zákazníků při zavádění nabídky Goodyear Total Mobility. Je velmi efektivní při zásazích nepřetržité asistenční služby Goodyear ServiceLine24. Ještě lépe si vede při využívání nástroje pro automatizovanou kontrolu vozových parků Goodyear eJob, v němž dosáhla vynikajícího 98,5% podílu registrací.

Španělské Salco je partnerem společnosti VULCO ve španělském regionu Galicie. Společnost s devíti servisními místy a 16 asistenčními dodávkovými vozidly ocenění získala za vynikající každoroční výsledky v rámci služby Goodyear ServiceLine24. Reakční doba skupiny je o 12 % kratší než průměrná hodnota v tomto odvětví ve Španělsku. Díky svým vysokým odborným znalostem Salco také obsluhuje jednoho z nejvýznamnějších španělských autobusových dopravců, a brzy k tomu začne využívat i novou technologii Goodyear DrivePoint. Snadno instalovatelné senzory pro monitorování tlaku v pneumatikách při průjezdu vozidla budou umístěny na hlavním prostranství areálu zákazníka v Madridu. 

V zájmu zajištění vynikající havarijní služby v systému TruckForce vyčlenil rakouský prodejce a servisní středisko pro pneumatiky Eurowheel GmbH další zdroje na servis vozidel pro dopravce s pneumatikami Goodyear. Eurowheel GmbH, součást sítě Top Reifen Team, je důležitým regionálním poskytovatelem služeb pro zákazníky Goodyear, kteří těží z komplexního řešení pro správu a řízení pneumatik FleetOnlineSolutions, pokud se rozhodli službu Goodyear Total Mobility. 

Dalším oceněným partnerem je společnost G.D. GOMME Officina Mobile, a to za příkladné zapojení do Goodyear ServiceLine24 a zapálené pracovníky. Využívá také mobilní montážní vozidlo a může tak zákazníky Goodyear obsluhovat na dálku. Italský prodejce pneumatik a jeho servisní středisko pokračuje i letos v úspěšné spolupráci se společností Goodyear při aktivaci nových dopravců.

Společnost City 1st Tyres z Velké Británie byla vybrána pro ocenění za 1. čtvrtletí díky zvýšení míry využití systému Goodyear eJob ve všech sedmi pobočkách skupiny o 80 procent. To představuje jeden z nejvyšších podílů ve Velké Británii. Kromě toho také úspěšně provádí vysoký počet měsíčních kontrol u klíčových britských zákazníků a zaměstnala nového interního mechanika a kontrolora vozových parků.

„Těší nás, že můžeme poprvé v roce 2022 ocenit naše partnery v celé síti TruckForce a pokračovat i letos s udělováním cen TruckForce Service Excellence Awards,“ uvedl Adam Stanton, manažer evropské sítě a servisních služeb pro užitkové pneumatiky Goodyear. „Jsme hrdí na všech více než dva tisíce partnerů, kteří každý den dělají něco navíc pro dopravce, kteří se spoléhají na podporu systému Goodyear Total Mobility, a pomáhají jim tak dosahovat lepších výsledků. Pět partnerů, které jsme vybrali pro ocenění za první čtvrtletí, významně zvýšilo laťku, ať už mimořádně efektivními službami nebo kompletním převzetím naší výhodné nabídky pro dosažení maximální kvality služeb pro zákazníky. Jménem všech zákazníků TruckForce a společnosti Goodyear bych chtěl těmto pěti vynikajícím partnerům poděkovat za jejich týmovou práci, inovativní myšlení a důraz na péči o zákazníky.“

 ZDROJ: transport-logistika.cz

Společnost Lucid Motors plánuje v tomto roce expanzi do Evropy a na Střední východ, příští rok přijde na řadu Čína.

Americká automobilka Lucid Motors, jejíž model Air je v současnosti jedním z produkčních šampionů v dojezdu na jedno nabití, zveřejnila své úmysly expandovat na evropský trh již během ledna loňského roku. Tou dobou však společnost dodala, že bližší plány své expanze zveřejní později.

Během nedávného rozhovoru pak tiskový mluvčí značky konečně odhalil, že příchod na evropské trhy by měl proběhnout již v červnu nebo červenci tohoto roku. Ve stejné době se očekává také rozšíření nabídky na trhy Středního východu a v příštím roce má následovat Čína.

Podle britských kolegů začne automobilka nabízet model Lucid Air nejprve v Německu a následně se počítá s expanzí do Rakouska, Belgie, Dánska, Finska, Islandu, Itálie, Monaka, Nizozemska, Španělska, Švédska, Švýcarska a Norska.

ZDROJ: e15.cz

© 2009 - 2021 TruckAlliance s.r.o. Created by RAAi.